icon_yeat.png

Yeat

De simpelste manier om last minute een tafel te reserveren

yeat-cover-1641933084.jpg

We ontwikkelden een app waarmee je last minute tafels boekt in een toprestaurant

Feedback van klanten werd gebruikt om de booking flow te verbeteren

Een CMS voor restaurants én een professioneel account op de mobiele app

 

Een tafeltje in een sterrenrestaurant boeken is een huzarenwerk. De plekken zijn vaak maanden op voorhand uitverkocht, maar toch zijn er altijd tafels die onverwacht vrijkomen.

Vaak gaan uitbaters van restaurants die laatste plekken via oproepen op sociale media invullen. Dat is een omslachtige manier, waar veel werk in kruipt. Daarnaast ben je als uitbater ook afhankelijk van algoritmes, waardoor de vrije tafel vaak niet gezien wordt op het juiste moment door de foodie die nog op zoek is naar een tafeltje. Lore Aerts en Patrick De Langhe kwamen op een slim idee door hun ervaring in het restaurant Boo Raan, waar Patrick De Langhe tevens eigenaar is. Samen met Next Apps ontwikkelden ze de app Yeat die dat probleem oplost!

Al bij de brainstorm voel je de structuur die nodig is om een app te ontwikkelen. Next Apps ademt die structuur en houdt zich strikt aan een stappenplan. Onderweg merk je als opdrachtgever dat dat de juiste weg is.

Patrick De Langhe

Yeat dient als platform tussen de kwaliteitsvolle restaurants en mensen die er graag zouden eten. In het overzicht van de restaurants krijg je steeds te zien hoeveel het restaurant scoort in de gerenommeerde gidsen van Michelin en Gault & Millau.

Een CMS én professioneel account

Restaurantuitbaters kunnen beschikbare tafels via een professioneel account op hun smartphone ingeven. Vervolgens krijgen alle gebruikers van de app een push notificatie van zodra last minute een tafel is vrijgekomen in hun favoriete restaurant. Via een CMS kunnen uitbaters hun cijfers en statistieken vervolgens bekijken.

Next Apps gaat heel grondig te werk. hoe eenvoudig je applicatie ook is, er komt een heel leger van mensen aan te pas die je strak begeleiden en adviseren alvorens je als consument een applicatie in de app store kan downloaden.

Lore Aerts

De restauranthouder krijgt slimme suggesties van de app wanneer hij een tafeltje ingeeft. Zo kan een tafel die initieel voor zes mensen bedoeld was bijvoorbeeld drie keer aan een duo aangeboden worden. Wanneer één van deze tafeltjes geboekt wordt, komt er een onmiddellijke update zodat de informatie in de app volledig correct is en er geen overboeking kan plaatsvinden in het restaurant.

yeat-case.jpg

Toen Next Apps begon met de ontwikkeling van Yeat, waren alle restaurants gesloten. Dat liet ons toe om de basis zeer goed te krijgen, zodat we in een tweede fase op optimalisaties konden focussen. Die verbeteringen zijn gebaseerd op feedback van klanten. De booking flow bijvoorbeeld, werd zo aangepast dat een tafeltje boeken zonder misverstand over aantal beschikbare couverts kan gebeuren.

Yeat telt intussen zo’n 100 geregistreerde restaurants en bijna 15.000 gebruikers. De applicatie is zowel op iOS als Android gratis te downloaden.