Next Apps kiest voor Onlyhumans!
December 15th, 2021
De strategische oefening vooraf en de digitale marketing achteraf zullen steeds meer het verschil maken bij het succesvol bouwen en lanceren van een nieuw product.
Wim Van Buynder - Next Apps
Sinds 2014 zijn we met Next Apps geëvolueerd van app-bouwer tot een succesvolle digital product-studio. We zijn trots vandaag te kunnen aankondigen dat we kiezen voor de Onlyhumans-groep om onze expertise te koppelen aan die van gelijkgestemden, en zo beter aan de klantuitdagingen van vandaag te kunnen voldoen. De Onlyhumans-groep, die steeds de beste experts wil laten samenwerken, zet na de versterking door mortierbrigade en meetmarcel eerder dit jaar dus opnieuw in op de uitbreiding van haar complementaire dienstverlening. De groep krijgt er met Next Apps een stevige expertise bij en samen worden we een opvallende speler met een uniek profiel.
Eenvoud en kwaliteit
Onlyhumans haalt met Next Apps een lieveling van Apple aan boord. De groep versterkt met deze fusie haar technologische pijler met maar liefst 27 experten in digitale strategie, user experience, interface design en ontwikkeling. Met veel aandacht voor eenvoud en kwaliteit realiseerden de partners van Next Apps, Wim Van Buynder, Christophe Todts en Sander Versluys, samen met hun team de voorbije zeven jaar een stevige groei. Die werd onlangs nog bekroond met een nominatie in Deloitte’s Technology Fast 50.
Cruciale rol voor apps
CEO Tom Bogaert benadrukt: “Merken en organisaties beseffen maar al te goed dat apps een cruciale rol spelen in hun toekomst. Met apps kunnen bedrijven een extra en bedrijfseigen kanaal creëren. Da’s onwaarschijnlijk waardevol.”
“Mobile is vandaag een onmisbaar onderdeel binnen de digitale strategie van je bedrijf”, vult CFO Geert Bogaert aan. “Klanten komen naar Next Apps voor begeleiding in die strategie, weliswaar met een sterke focus op mobile experience.”
Excellence eerst
Jens Mortier, Chief Creative Officer, werpt bijkomend licht op de opvallende fusie: “Wij hebben een ijzersterke creatieve reputatie en Next Apps heeft diezelfde visie op mobile experiences. Klanten kunnen nu rekenen op nog diversere expertises in de groep. In die context kun je een app lanceren met alles erop en eraan, met een campagne en de juiste digitale content. Of het kan een unieke live experience zijn, die een onvergetelijke indruk nalaat. Wij zijn dus enorm verheugd dat Next Apps bij de groep komt."
Merken en organisaties beseffen maar al te goed dat apps een cruciale rol spelen in hun toekomst. Met apps kunnen bedrijven een extra en bedrijfseigen kanaal creëren. Da’s onwaarschijnlijk waardevol.
Tom Bogaert - CEO Onlyhumans
Mature markt
De tijd dat elke vluchtige gimmick-app het nieuws haalde, is gelukkig voorbij. Ondertussen zijn apps een vast onderdeel geworden van het dagelijkse leven en is de markt matuur geworden – al zijn de mogelijkheden ervan nog lang niet uitgespeeld. De logische volgende stap? Dat was voor Next Apps dan ook een partnership waarbij ze evengoed branding (Today), employer branding (Fantastic), webontwikkeling (Code d’Or), digitale storytelling (Onlyhumans), creatieve en strategische merkbegeleiding (mortierbrigade) en live experiences (meetmarcel) kunnen aanbieden wanneer de klant dat nodig heeft.
Over Next Apps
Next Apps werd in 2014 opgericht door Christophe Todts en Wim Van Buynder. Twee jaar later vervoegde Sander Versluys het bedrijf als derde vennoot. In zeven jaar tijd groeide het agency uit tot een unieke speler in het digitale landschap, met vandaag 27 experten in huis. Next Apps is gekend om zijn eenvoudige en gebruiksvriendelijke toepassingen, waarmee het al verschillende keren de aandacht van Apple trok. Next Apps won in 2019 een Henry van de Velde-award en werd eerder dit jaar genomineerd als een van de snelst groeiende bedrijven in Deloitte’s Technology Fast 50. Next Apps dacht als digitale partner al mee met gevestigde bedrijven als House of HR, AutoDialog, Roularta, Energy Lab, Samsonite, Lannoo, Boost!, TifoGroup en Standaard Uitgeverij.
Over Onlyhumans
Onlyhumans is een creatieve groep die merken succesvol maakt door op het juiste moment te kiezen voor de juiste marketing- en technische disciplines. Want alleen door een onbaatzuchtige samenwerking van verschillende experts vinden organisaties vandaag het juiste antwoord op hun strategische vragen.
Op de familiefoto staan nu meer dan 200 toptalenten, gespreid over kantoren in Antwerpen, Mechelen, Gent, Brussel, Brugge en Lokeren. De verschillende expertises komen samen in de agentschappen Onlyhumans (content en performance), mortierbrigade (creatieve en strategische lead), Today (branding), Fantastic (employer branding), meetmarcel (live communication), Code d’Or (webplatformen) en Next Apps (digital product-studio). Private equityfonds Vectis tekent mee voor de actieve groeistrategie.